4 zdrowe pomysły, które pomogą Ci utrzymać prawidłową wagę, gdy nie wiesz co jeść na diecie!

Każdy, kto marzy o zrzuceniu zbędnych kilogramów i wyrzeźbieniu idealnej sylwetki powinien wystrzegać się błędnych przekonań. Najważniejsze to przyjąć do wiadomości, że aby schudnąć trzeba jeść, bo rezygnacja z pokarmu prowadzi raczej do wycieńczenia organizmu niż chudnięcia. Jednak w kwestii spożywanych produktów wymagane jest przestrzeganie kilku zasad, które znacznie ułatwiają utrzymanie prawidłowego metabolizmu. Sprawdź, co jeść na diecie, by nie głodować, a jednocześnie dostarczać organizmowi składników odżywczych.

1. Graj w zielone

Podstawą zdrowej i zrównoważonej diety powinny być warzywa i owoce. Szczególnie cenne są te zielone, takie jak szpinak, jarmuż, sałata, z dodatkiem awokado czy natki pietruszki. Tworząc z nich pożywny koktajl, z dodatkiem bananów, orzechów i siemienia lnianego, podkręcasz swój metabolizm, znacznie ułatwiając sobie zadanie utrzymania prawidłowej wagi. Gdy nie wiesz co jeść na diecie, sięgnij po taki napój i wypijaj go na czczo, aby od razu na dzień dobry wprowadzić organizm na odpowiednie tory. Co ważne, nie przesadzaj z ilością składników. Wystarczą dwa rodzaje zielonych liści, jedne owoce oraz dodatki, np. w postaci nasion chia.

2. Pamiętaj o zdrowym tłuszczu

Zastanawiając się, co jeść na diecie, bardzo często od razu eliminuje się z jadłospisu tłuszcze. Błędnie zakłada się, że każdy z nich jest zły, tymczasem ich niedobór może być przyczyną poważnych problemów. Dlatego do każdego koktajlu powinno się dodawać łyżkę oleju, np. kokosowego. To nie tylko pozwoli Ci dostarczyć istotnych składników, jakie sam olej zawiera, ale też ułatwi wchłanianie tych zawartych w warzywach, które rozpuszczają się w tłuszczach. Z tego samego powodu warto do koktajli dodawać nasiona i orzechy, które zawierają w sobie jedynie zdrowe i pożądane tłuszcze.

3. Co jeść na diecie? Nasiona!

Skoro mowa już o nasionach, warto wprowadzić je na stałe do diety, nie tylko w zmiksowanej postaci. Z powodzeniem możesz dodawać je do różnych dań, np. płatków śniadaniowych czy sałatek. Można z nich stworzyć delikatną panierkę do mięs, a także potraktować jako przekąskę pomiędzy posiłkami. Dzięki nim nie tylko zaznacz uczucia sytości, zajmiesz czymś ręce, aby nie sięgać po bardziej tuczące potrawy, ale przede wszystkim dostarczysz organizmowi niezbędnych składników. Czarnuszka, siemię lniane czy nasiona konopi to tylko niektóre z wartościowych dodatków, które warto przyjmować, gdy zastanawiasz się co jeść na diecie.

4. Kiszonki, które leczą

Zdrowie, które zaklęte jest w kiszonej kapuście lub ogórkach, to część naszej kulinarnej tradycji. Współcześnie znacznie częściej sięga się także po zakwas z buraka, który powinien znaleźć się w diecie każdego, szczególnie gdy zastanawiasz się co jeść na diecie. Zakwas jest naturalnym probiotykiem, który wpływa na procesy trawienne, wyściela jelito, a także chroni przed szkodliwymi drobnoustrojami. Jego spożycie jest szczególnie wskazane w trakcie antybiotykoterapii, jednak i na co dzień warto o nim pamiętać. Przemawia za tym wysoka zawartość witaminy C, żelaza, magnezu i potasu. Przyjmując na czczo jedną szklankę tego dobroczynnego płynu, bardzo szybko zauważysz jego pozytywny wpływ na cały Twój organizm.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl