Ile tłuszczu powinno się znaleźć w Twojej diecie? Podpowiadamy!

Tłuszcze pełnią bardzo ważną funkcję w Twoim organizmie. Dostarczają niezbędną do działania energię i są budulcem komórek i tkanek. Chcesz się zdrowo odżywiać i zadbać o siebie? Wiesz, ile tłuszczy w diecie powinno się znaleźć? Wszystko Ci wyjaśnimy!

Ile tłuszczy w diecie?

Ile powinno być tłuszczy w diecie? Niezbędna ilość, jaka powinna zostać dostarczona organizmowi, jest zróżnicowana w zależności od wieku i aktywności fizycznej. Tłuszcze są ważnym składnikiem odżywczym i źródłem energii. Ich obecność zapewnia dobre funkcjonowanie układu nerwowego i przyswajanie witamin A, D, E, K. Według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, będąc dorosłą, zdrową osobą, powinieneś w swojej diecie mieć nie więcej niż 30% tłuszczów. Ile tłuszczy w diecie dziecka? Dla dzieci powyżej drugiego roku życia i młodzieży rekomendowana ilość to 30 - 35%. Zdecydowanie inne jest zapotrzebowanie dla niemowlaków i dzieci do 2 roku życia. Te wymagają, by tłuszcze dostarczały blisko 40% energii. Jeżeli prowadzisz mało aktywny tryb życia, powinny one stanowić około 20% Twojej codziennej diety. Posiłki, których zawartość tłuszczy oscyluje w granicach 35%, zalecane są jedynie dla osób, które są bardzo aktywne fizycznie, np. dla zawodowych sportowców.

Tłuszcz tłuszczowi nierówny

Tłuszcze możemy podzielić na dwie kategorie, ze względu na pochodzenie. Pierwsza to tłuszcze zwierzęce. Zawierają one te nasycone, których nadmiar w diecie przyczynia się do miażdżycy. Druga to tłuszcze roślinne, które zawierają kwasy nienasycone. Są one bardzo ważne, ponieważ podnoszą odporność organizmu, nawilżają skórę, dobrze wpływają na pracę mózgu. Co jest dobrym źródłem tłuszczów roślinnych? Polecamy Ci olej lniany, rzepakowy, słonecznikowy, czy oliwę. Wszystkie te produkty bez problemu znajdziesz w naszym sklepie — Naturalny Olej. Jest mnóstwo rodzajów, które wpłyną doskonale na Twoje zdrowie. Zadbaj o siebie już dziś!

Tłuszcz ukryty

Wiesz, w czym jest tłuszcz ukryty? Zawiera go sporo produktów spożywczych jak np. szynki, kiełbasy, ciasta, mleko. Tego tłuszczu nie widać, ale jednak gdy przesadzisz z ilością spożywanych produktów, możesz mieć problemy z cholesterolem. By ograniczyć ilość tłuszczu ukrytego, możesz zamienić smażenie posiłków, na grillowanie lub pieczenie w piekarniku. Są jednak też źródła korzystnego tłuszczu ukrytego. Jedz dużo orzechów, pestek dyni, nasion słonecznika i ryb, aby poprawić swój stan zdrowia.

Gdy jesz nie tyle, ile trzeba…?

Jak Twój organizm może reagować na złą ilość tłuszczy w diecie? Gdy przyjmujesz za dużo, zwiększasz ryzyko nadwagi i otyłości. To nie jedyne choroby, które mogą się pojawić. Cukrzyca typu 2, insulinoodporność, nadciśnienie tętnicze, czy nowotwory to tylko wierzchołek góry lodowej. Niedobór tłuszczów w diecie też może prowadzić do poważnych konsekwencji. Wśród nich możemy wyliczyć upośledzenie czynności fizjologicznych serca, wątroby czy nerek, a u małych dzieci może powodować zaburzenia widzenia i rozwoju neurologicznego. Warto zatem wiedzieć, ile tłuszczu powinno znaleźć się w diecie.

Zadbaj o siebie i swoich bliskich. Zwróć uwagę na Waszą dietę. Uzupełnij swoją spiżarnię olejami, które zapewnią Wam zdrowie i dobre samopoczucie. Właśnie takie produkty znajdziesz w naszym sklepie!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl