Nasiona chia - jak jeść, by odżywić odpowiednio organizm?

Szałwia hiszpańska to bardzo popularne w ameryce środkowej zioło. Roślina ta była już znana przez azteków i na długo przed odkryciem Ameryki przez Krzysztofa Kolumba była powszechnie uprawiana z uwagi na jej niewiarygodne prozdrowotne skutki dla człowieka. Jest ceniona w szczególności ze względu na swoje ziarna, a mowa oczywiście o nasionach chia. Jak je jeść, by dostarczyć odpowiednie składniki do organizmu? Postaramy się odpowiedzieć na te pytanie.

Długa lista korzyści - nasiona chia od wewnątrz

Nasiona chia są przepełnione pożytecznymi składnikami. Bez względu na to jak je jesz dostarczysz do organizmu ogromną ilość błonnika, mikro i makroelementów i witamin. Właściwości tego zioła są powszechnie znane i potwierdzają je badania, które stwierdziły w nich obecność witamin C, A oraz E. Nie brakuje im także żelaza, cynku, wapnia magnezu i fosforu. Chia jest także antyoksydantem, co sprawia, że ograniczają procesy starzenia, wspierają prawidłową pracę organizmu i mają pozytywny wpływ na zmniejszenie ryzyka zachorowania na nowotwór złośliwy. Te wyjątkowe ziarna są wypełnione kwasami omega-3 i w stosunku do masy mają go więcej niż ryby.

Jak jeść nasiona chia, by nie stracić potencjału tej rośliny?

Nasiona chia jedzone w niemal każdej formie doskonale wpływają na organizm. Jedyne o czym należy pamiętać, to to, by nie poddawać ich długiej obróbce cieplnej. Warto je także nieco rozkruszyć by ułatwić twojemu żołądkowi strawienie ich. Doskonale sprawdzają się jako baza do puddingów i domowych deserów. Dzieje się dlatego, że zalane wodą natymiastowo kumulują ją i tworzą wokół siebie galaretowate bańki. Taka postać świetnie sprawdza się także jako deser i dodatek do energetycznych szejków. Możesz je także dodawać do dań jako dekorację i uzupełnienie sałatek czy kanapek.

Co za dużo to niezdrowo!

Ze względu na dużą zawartość błonnika nasiona chia jedzone w dużych ilościach mogą przyprawić cię o nieprzyjemne problemy żołądkowe. W związku z tym musisz pamiętać, żeby nie spożywać ich w jednej porcji i nie więcej niż 50 g dziennie. Taka ilość powinna stymulować jelita do prawidłowej pracy i nie będzie przyczyną bolesnego rozwolnienia. Pamiętaj także, żeby po włączeniu do diety dużej ilość ziaren szałwi hiszpańskiej sprawdzić czy twoje pozostałe suplementy diety nie dostarczają do organizmu zbyt dużej ilości składników i mikroelementów.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl