Sprawdź, co jeść po treningu, by przywrócić organizm do formy i nie zaprzepaścić efektów intensywnych ćwiczeń!

Wysiłek, jaki wkładasz w utrzymanie prawidłowej wagi i regularny trening można dość łatwo zaprzepaścić, jeśli nie będziesz przestrzegać odpowiedniej diety. Do spalania tłuszczu i budowy mięśni potrzebny jest pokarm, dlatego nie ma mowy o głodówkach i przesadnych ograniczeniach. Bez odpowiedniej wiedzy i przygotowania nie możesz liczyć na satysfakcjonujące efekty. Sprawdź więc co jeść po treningu, aby dobrze się czuć, mieć więcej energii, a efekt, jaki zauważasz w lustrze i na wadze był zadowalający.

Spalanie kalorii podczas treningu

Wiele osób błędnie zakłada, że po treningu nie powinno się niczego jeść, a jedynie uzupełnić poziom elektrolitów, pijąc specjalne napoje. W ten sposób można się jednak dość szybko doprowadzić do wycieńczenia, bo właśnie wzmożony wysiłek jest tym czasem, gdy organizm najbardziej potrzebuje wsparcia. Oczywiście nie powinno się jeść byle czego, a jedynie wybierać to, co stanowi budulec mięśni. Co więc jeść po treningu? Przede wszystkim białko i węglowodany, koniecznie w odpowiedniej formie, w ilości dostosowanej do wagi i wzrostu. Sięgnij po produkty mleczne, chude mięso, warzywa strączkowe oraz makaron razowy lub ciemny ryż, a poczujesz, że Twoje siły wracają i mięśnie się regenerują.

Pora treningu wpływa na dietę

Dość istotną kwestią, która warunkuje co jeść po treningu, jest pora dnia, kiedy wykonujesz swoje ćwiczenia. Co innego dzieje się z Twoim ciałem, gdy robisz to rano, bez zapasów odpowiednich budulców. Wtedy możesz pozwolić sobie na większą ilość węglowodanów, a mniej białka. Inaczej jest, gdy trenujesz wieczorem, a w Twoim ciele znajduje się cały nagromadzony w ciągu dnia pokarm. W takiej sytuacji warto sięgnąć po koktajl proteinowy. Pamiętaj, że nawet gdy ćwiczysz o bardzo późnej porze, po wysiłku koniecznie należy spożyć jakiś pokarm. Jeśli nie uzupełnisz ubytków, z pewnością odczujesz negatywne skutki przetrenowania, a Twoje siły nie wrócą.

Tłuszcz, który się nie odkłada

Spożywając wspomniane wcześniej składniki, warto pamiętać o jeszcze jednym z nich, niezbędnym do prawidłowego rozwoju mięśni. Mowa o tłuszczu, który w niewielkiej ilości pomaga przywrócić potrzebną równowagę. W tym celu najlepsze do spożycia są produkty zdrowe, mało przetworzone, tłoczone na zimno, a Naturalny Olej jest miejscem, w którym je znajdziesz. Możesz je wkomponować w łatwostrawny i szybko przyswajalny posiłek. Koniecznie łącz je z zielonymi warzywami, które przyjmujesz w formie koktajli. Zwracaj też uwagę na sposób ich przechowywania, bo ma to ogromny wpływ na jakość produktów.

Co jeść po treningu?

Często, gdy jesteś zmęczony po treningu, chcesz szybko coś przekąsić, a nie zawsze masz wystarczająco dużo czasu na przygotowywanie pełnowartościowego posiłku. W takich sytuacjach bardzo przydają się przekąski, które zaspokoją pierwszy głód i dadzą Ci trochę czasu. Świetnie w tej roli sprawdzają się masła orzechowe, wytwarzane z różnymi dodatkami, dzięki czemu możesz dopasować do siebie odpowiedni smak. W ten sposób dostarczysz organizmowi zdrowe tłuszcze, błonnik i witaminy. Koniecznie wybieraj te masła bez dodatku soli i konserwantów, bo tylko one gwarantują Ci zdrowie. Taką przekąskę możesz jeść bezpośrednio ze słoika, lecz także łączyć ją z ciemnym pieczywem i warzywami.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl